Bonus

 Son zamanlarda reklamcılık adına yapılan en kötü iş şüphesiz dizi içine yerleştirilen reklamlar. Sırf bilboardlardaki reklam görünsün diye 2-3 dakikalık alakasız sahneler ekleniyor ya da ana karakterlerin düşünceli halde yürüme sahneleri uzatılıyor. Bu şekilde subliminal bir etki yaratıyor olabilir ama reklamlar gözümüze sokulduğundan sadece itici bir etki yaratıyor.
   Televizyonun reklam konusunda egemenliğini yitirdiği şu dönemde büyük bütçeler harcanarak çekilen reklam filmleri eski yaratıcılıktan hayli uzak. Belki de eskisi kadar televizyona bağlı yaşamadığımızdan şu anki reklamları çok sıkı takip edemiyoruz. Aklımda kalan en  yaratıcı Türk reklamlarından biri şüphesiz rahmetli Aysel Gürel ve Deniz Akkaya'nın oynadığı kredi kartı reklamı. Eminim bu reklamı hemen hatırlayacak ve benim gibi gülerek izleyeceksiniz.(Bunun Aysun Kayacı-Aysel Gürel versiyonunu daha net hatırlarsınız.)


  Gelelim "print-ad"lere. Bilboardlar ve gazete,dergi reklamları bir reklam filminde çok daha fazla yaratıcılık istiyor. Tek bir sahneyle her şeyi anlatmaları ve fark edilmeleri gerekiyor. İstanbul'da reklamcıların işi biraz daha kolay, yoğun trafik sayesinde kendilerini fark ettirmeleri çok daha kolay.
  Bunu yaparken epey bir risk almış cenaze şirketi, samimi bir posta servisi ve bir kaç alt mesaj içeren bir teleskop firmasıyla karşılaştım.


Bergmann funeral service - Come a little closer


 Australia Post - If you really want to touch someone, send them a letter.


Orion Telescope - Made in China

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GALAKSİ TAKSİ

Twitter Fenomenleri

Suzan Defter