Spam Branding

Branding,nedir tam karşılığı? Aslında "Branding" uzun bir süreç için hep anlamını yenilemiş bir kelime. Hayvanları,ağaçları ve insanları değişik amaçlarla damgalamak (veya işaretlemek) olarak kullanılmış.Zamanla bugün anladığımız anlamına kavuşmuş ve türkçede "markalaşma" olarak geçen halini almış. Tam anlamıyla brandingi karşıladığından pek emin değilim. Videoyu izlediğinizde bana hak vereceksiniz.
 

  Bu video 2009 yılında yayınlamış,çok eski gibi gelmiyor kulağa. Ancak teknolojinin ve sosyal medyanın kat ettiği yola bakarsak 3.5 senede bunun üzerine eklenebilecek çok oldu. Tek taraflı paylaşımların yerini her geçen gün daha interaktif hale gelen sosyal mecralar aldı. Kimi zaman ürünler ve teknolojiler hakkında daha fazla bilgi edinmemizi sağlasalar da genelde kafa karışıklığımızı daha da arttıyorlar, seçim sürelerimizi uzatıyorlar. Özellikle karar verirken çok zorlanan biriyseniz tek seçeneğin olduğu rekabetsiz yıllarda yaşamak isteyebilirsiniz benim gibi. Cep telefonu gibi uzun süre dayanıklılığını korumasını istediğiniz bir ürün almak istiyorsanız karar verme süreci daha da uzun oluyor;bütün özellikleri karşılaştırıp,kullanıcıları dinlemek ve en sonunda pişman olmak istemeyeceğiniz kararı vermek...
 
  Videonun sonunda da yer aldığı gibi hepimiz sayısız mailden ve sayısız mesajdan sıkılmış durumdayız. Tamam onlar da haklı belki rakipleri dakika başı kendilerini bize hatırlatırken onlar köşede durup hatırlanmayı bekleyemezler ama bu mailler ve mesajlar bizi cezbetmek yerine markadan uzaklaştırıyor, markayı itici hale getiriyor.

 Kısacası artık markaların cebimizdeki her bir liraya ulaşması artık çok daha zor. Tabi bizim için izlemesi biraz daha eğlenceli.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Twitter Fenomenleri

39 saniye

Yaşamın Tüm Cevapları - Yandex